Abstract
This research aims to identify the quality of school results for pupils in the primary schools in Jordan, through the school administration, teacher effectiveness, school environment, teaching strategies and evaluation. The main theme of the search is linked to school assessment results, to identify weaknesses that must be corrected, and the strengths to keep them, and the reasons that led to the failure to achieve certain goals by the pupils. To achieve the objectives of the study we applied two tools: questionnaire and interview, to study samples that were from the primary schools principals in Jordan. The study found that all areas of the study achieved a higher score.
References
1.Abu-Alruz, J. (1998). Evaluare educativă: concept, funcţii. Iordania, Amman: Editura UNRWA (UNESCO).
2.Al- Kilani, A., Adas, A. (1994). Masurarea şi evaluarea educativă. Iordania, Amman: Editura Universitatea din Al-Quds.
3.Al-Zboun, F. (2014). Rolul grădiniţelor din Iordania în creşterea abilităţilor cognitiveale copiilor şi pregătiriilor pentru întrare în învăţământul prinar. Simpozion Internaţional, Învăţământul preşcolar-orientări metodologice, experienţ, bune practic Ediţia a II-a Bucureşti, 15 martie 2014, 44 - 47.
4.Al-Zboun, F, (2015). Calitatea rezultatelor şcolare ale elevilor din învăţământul primar – Studiu comparativ Iordania- România. Teza de doctorat nepublicată,coord Neacşu, I. , FPSE, Universitatea din Bucureşti.
5.Ionescu, M., Bocoş, M. (coord). (2009). Tratat de didactică modernă. Piteşti: Paralela 45.
6.Mialaret, G. (1992). Pedagogie generale. Paris: PUF.
7.Radu, I.T. (1999). Evaluarea în procesul didactic. Bucureşti: E.D.P.
8.Radu, B.(2012). Premise şi perspective ale educaţiei timpurii în învăţământul preşcolar Românesc. Teza de doctorat nepublicată, FPSE, Universitatea din Bucureşti.
2.Al- Kilani, A., Adas, A. (1994). Masurarea şi evaluarea educativă. Iordania, Amman: Editura Universitatea din Al-Quds.
3.Al-Zboun, F. (2014). Rolul grădiniţelor din Iordania în creşterea abilităţilor cognitiveale copiilor şi pregătiriilor pentru întrare în învăţământul prinar. Simpozion Internaţional, Învăţământul preşcolar-orientări metodologice, experienţ, bune practic Ediţia a II-a Bucureşti, 15 martie 2014, 44 - 47.
4.Al-Zboun, F, (2015). Calitatea rezultatelor şcolare ale elevilor din învăţământul primar – Studiu comparativ Iordania- România. Teza de doctorat nepublicată,coord Neacşu, I. , FPSE, Universitatea din Bucureşti.
5.Ionescu, M., Bocoş, M. (coord). (2009). Tratat de didactică modernă. Piteşti: Paralela 45.
6.Mialaret, G. (1992). Pedagogie generale. Paris: PUF.
7.Radu, I.T. (1999). Evaluarea în procesul didactic. Bucureşti: E.D.P.
8.Radu, B.(2012). Premise şi perspective ale educaţiei timpurii în învăţământul preşcolar Românesc. Teza de doctorat nepublicată, FPSE, Universitatea din Bucureşti.